Meditace zbavte se niterné zášti

1. Část – rozbijte zrnko jedu

Pozice: seďte v jednoduché pozici s rovnými zády a bradou mírně vtaženou.

Oči: na 1/10 otevřené a dívají se na špičku nosu

Pohyb: Dejte ruce v pěst a ohněte paže v loktech. Začněte „roztloukat“ vzduch na úrovni solar plexu. Předloktí se kříží na úrovni hrudi.

Mantra: Při každém překřížení recitujte z bodu středu mantru HAR. „R“ vyslovujte špičkou jazyka na horní patře.  Pokračujte v rytmickém pohybu a recitaci cca 1x za sekundu.

Čas: 7 minut

                                

Konec: zhluboka se nadechněte, zadržte dech na 10-15 s, lehce vtáhněte bod středu a pánevní dno a paže nechte před tělem, jako by byly z ocele. Opakujte ještě 2x.

2. Část – zklidňující meditace

Pozice: seďte v jednoduché pozici s rovnými zády a bradou mírně vtaženou. Položte paže dlaně křížem na srdeční centrum, pravou přes levou.

Oči: zavřené s pozorností do 3. oka. Ponořte se do hluboké meditace. Cele se poddejte. Vyčerpaná síla v první části se samovolně nahrazuje a tvoří se energetická rovnováha.

Čas: 8 min.

Konec: zhluboka se nadechněte, zadržte dech na 5-10 s, lehce vtáhněte bod středu a pánevní dno, uvolněte se a odpočiňte si.

Před každým cvičením jógy vědomí/kundaliní jógy se nalaďte 3x mantrou ONG NAMO GURU DEV NAMO a cvičení ukončete 3x mantrou SAAAAAAAT NAM. Bližší informace k naladění a praxi jógy vědomí najdete zde.

Zdroj: Kundaliní jóga podle jogína Bhadžana, Harmonie těla a duše, Šakta Kaur Khalsa