Praxe jógy vědomí

Naladění

Před každým cvičením nebo meditací jógy vědomá se vždy nalaďte recitací
tzv. Adi mantry – opakujeme 3x:
ONG NAMO GURU DEV NAMO
Naladěním se propojí naše mysl, duše a tělo, staneme se bdělými a díky tomu získáme plný užitek z cvičení. Naladěním zároveň oddělíme čas, který věnujeme jen sami sobě. Jde o mantru, která probouzí naše vědomí a zároveň propojí naše vnitřní vedení s tím větším – Univerzem, Bohem, Vesmírem, je jedno, jak mu budete říkat.

  • Sedněte si do jednoduché pozice – sedu se zkříženýma nohama, srovnejte páteř, vytáhněte a vycentrujte hlavu.
  • Spojte dlaně k sobě do pozice modlitby, čímž propojíte obě hemisféry mozku
    a umístěte je doprostřed hrudníku na srdeční čakru. Palce u rukou se dotýkají hrudníku, prsty směřují vzhůru.
  • Zavřete oči a svoji pozornost upřete do bodu 3. oka, mezi obočí
  • Několikrát se zhluboka nadechněte a vydechněte, spojte se se svým dechem
  • Nadechněte se a s výdechem recitujte mantru ONG NAMO GURU DEV NAMO, opakujte ještě 2x
  • Nadechněte se, zadržte na chvilku dech 5 s, vydechněte. Povolte ruce, dejte je na kolena, spojte palec a ukazováček do Gyan mudry a chvilku zůstaňte 5 s

Nyní jste připraveni začít cvičit vybranou sestavu, pranayam nebo meditaci z jógy vědomí.
Po skončení cvičení nebo meditace VŽDY relaxujte. Čas relaxace je nejčastěji
5–11 minut. Relaxace je stejně důležitá, jako cvičení, proto ji nepodceňujte.
Po sestavě a relaxaci meditujte nebo cvičení ukončete.

Ukončení

Celé cvičení zakončete mantrou SAT NAM, což znamená pravá identita. Zasévá semínko pravdy do našeho bytí.
Usaďte se do stejné pozice, jako při naladění a pak 3x zarecitujte SAAAAAAAT NAM (Sat je 7x delší než Nam)

Shrnutí

  1. Naladění 3x Ong Namo               nebo               1. Naladění 3x Ong Namo
  2. Cvičení – sestava                                                  2. Sestava, pranayam nebo meditace
  3. Relaxace 5-11 min                                                 3. Relaxace 5-11 min.
  4. Meditace                                                                 4. Ukončení – 3x Sat Nam
  5. Ukončení – 3x Sat Nam

Vyberte si takovou sestavu nebo meditaci, která vás ihned osloví. Věřte své intuici, váš vnitřní hlas, ten vám vždy poradí dobře. Krásné a účinn sestavy, pranajámy či meditace najdete v knihách Dity Lyner: Zamilujte se do svého těla, Zamilujte se do života nebo RADOST HOJNOST PROPERITA.
Jestliže chcete dosáhnout trvalého efektu některého cvičení či meditace je nutné v nich pokračovat v následujících intervalech:

  • 40 dní – změníte návyk
  • 90 dní – upevníte nový návyk
  • 120 dní – nový návyk se stane vámi
  • 1000 dní – stanete se mistrem nového návyku

 

Rozhodnete-li se prozkoumat do hloubky účinky některé sestavy či meditace, pak ji cvičte některý z výše uvedených časových úseků. Musíte však cvičit denně. Jestliže jeden den vynecháte, je potřeba začít opět od začátku. Budete trénovat svoji trpělivost, disciplínu, výdrž a rozhodně zvýšíte svoji sebehodnotu a sebeúctu, ve chvíli, kdy cíl dosáhnete. Změněný návyk je v takové případě trvalý a nikdo vám jej již nevezme. Jediné, co k němu potřebujete je váš čas, energie a sebedisciplína. Věřte, že výsledek stojí za to.

Rozvrh pravidelných lekcí, seminářů či pobytů s jógou vědomí